آموزش کوتاه کردن موی کودک

آموزش کوتاه کردن موی کودک

آموزش کوتاه کردن موی کودک

کوتاهی مو کودکان برای بسیاری از والدین جزو کار های مشکل است و ممکن است زمانی که کودک خود را به آرایشگاه می برند، دچار مشکلاتی شوند. همچنین بعضی کودکان ممکن است از چند هفته بعد از تولدشان نیاز به کوتاهی مو پیدا کنند. اما بعضی از کودکان بعد از مدت زمان طولانی تری به آرایشگاه می روند تا مو هایشان کوتاه شود. کار کوتاهی مو برای کودکان دشوار است زیرا کودکان حساس اند و باید در زمان کوتاهی حواس آرایشگر به چشم و گوش کودک آسیبی وارد نشود. پس باید کودک را به آرایشگاهی برد که از وسایل مناسب با کودکان کار می کنند. همچنین باید موارد دیگری هم رعایت شود که بهترین آرایشگاه کودک اصفهان آن را بررسی می کند.

اولین کوتاهی مو کودک و نوزاد

اولین کوتاهی موی کودک برای بسیاری از خانواده ها هیجان انگیز است. والدین و خانواده هایی که برای اولین بار بچه دار می شوند باید بدانند که چه زمانی باید نوزاد و کودک خود را به آرایشگاه ببرند. اگر زود تر و یا دیر تر از زمان مناسب نوزاد را برای کوتاهی ببرند ممکن است مشکلاتی برای کودک پیش بیاید.

بسیاری از کودکان تا چند ماه و حتی تا یک سال بعد از تولدشان نیازی به کوتاهی مو ندارند. زیرا قسمتی از موی کودکان البته در بسیاری از کودکان می ریزد. ریزش مو در نوزادان یک امر طبیعی است چراکه به علت تغییرات هورمونی این اتفاق می افتد.

اما اگر نوزاد شما موهای بلندی دارد به صورتی که جلوی دید او را می گیرد و یا مو های او در هم پیچیده می شود، باید کوتاه شود.

آموزش کوتاه کردن موی کودک

آموزش کوتاه کردن موی کودک

کوتاه کردن موی کودک

برای کوتاهی موی کودک باید مراحلی طی شود. این مراحل به شرح زیر اند :

  • آماده سازی وسایل مورد نیاز

در ابتدا باید تمامی لوازم لازم برای کوتاهی فراهم باشد. وسایل مناسب برای کوتاهی شامل حوله تمیز، پیش بند شنل مانند، قیچی مخصوص کوتاهی موی کودک، شانه، اسپری آب و صندلی می شوند. برای آنکه بخواهید کودک را در طول کوتاهی سرگرم نگه دارید بهتر است اسباب بازی محبوبش را در اختیارش بگذارید.  با این کار می توان به راحتی موی کودک را کوتاه کرد.

  • شروع کوتاهی

حالا که وسایل مورد نیاز آماده شده است باید کوتاهی را شروع کرد. پس پیش بند را برای کودک ببندید. ارتفاع صندلی را تنظیم کنید. حالا باید موی کودک را با اسپری آب خیس کرد. دقت کنید که نباید موی او خشک باشد و کوتاهی انجام شود. مو شانه شود و سپس قسمتی را جدا کرده و دوباره شانه شود. حالا این قسمت باید از سر دور شود و کوتاهی انجام شود. مو را باید به صورت زاویه دار کوتاه کرد. به همین شکل ادامه دهید و قسمت های دیگر را کوتاه کنید.

نکته : در کوتاهی باید کاملا دقت شود و کم کم مو را کوتاه کرد. در زمانی که مو خیس می شود بلندی آن بیش تر می شود. پس کوتاهی باید به آرامی انجام شود و نباید یکباره مقدار زیادی را کوتاه کرد.

کناره های گوش و گردن کودک را فراموش نکنید. همچنین قسمت روی سر باید در یک امتداد کوتاه شود. حالا می تواند از جلو به سمت عق پیش بروید و یا بر عکس. برای آنکه بدانید آیا دو سمت مو به یک اندازه کوتاه شده اند یا نه، از قیچی و انگشت استفاده کنید.

آرایشگاه مردانه اصفهان خدمات کوتاهی و آرایش کودک را برای کودکان و فرزندان شما انجام می دهد. زیبا ترین مدل موی کودک را می توانید در این آرایشگاه امتحان کنید. برای رزرو به سایت ما مراجعه کنید.

  • انتخاب زمان مناسب برای کوتاهی

یکی از مهم ترین نکات در مورد کوتاهی موی کودک است. باید زمانی را برای کوتاهی موی کودک انتخاب کرد که کودک شاد است و احساس کسلی نداشته باشد. بهترین زمان برای کوتاهی زمانی است که کودک خواب خود را رفته و حالا سر حال بلند شده است. البته کوتاهی در زمان قبل از غذا هم اشتباه است.

پس کودک باید خوب خوابیده باشد و استراحت کرده باشد، غذا خورده باشد و حوصله داشته باشد. این زمان بهترین موقعیت برای کوتاهی موی اوست.

  • به کوتاهی به عنوان کاری سرگرم کننده نگاه کنید

برای آنکه کودک در طول کوتاهی کسل نشود باید این کار را برای او سرگرم کننده و جذاب تبدیل کنید. برای این کار می توانید به کودک  درباره کاری که در آن لحظه انجام می دهید توضیح دهید، آهنگی را زیر لب بخوانید، با کودک با انرژی صحبت کنید.

می توان وسایل بی خطر و یا اسباب بازی در دسترس کودک قرار داد تا خود را با آن سرگرم کند و آرایشگر به راحتی کارش را انجام دهد. گاهی خوراکی مورد علاقه اش را بدهید تا با خوردن آن سرگرم شود.

آموزش کوتاه کردن موی کودک

آموزش کوتاه کردن موی کودک

  • کودک را آرام کنید و آماده رفتار او باشید

بسیاری از کودکان ممکن است عاشق اولین تجربه باشند و با رفتن به آرایشگاه عاشق محیط آرایشگاه شوند و ترسی از کوتاهی نداشته باشند. اما برخی دیگر از کودکان هستند که با رفتن به محیط آرایشگاه و دیدن وسایل آن می ترسند. اما در هر حالت کودک کنجکاو است که با محیط جدید آشنا شود. پس به مراتب زیادی سرش را می چرخاند. آرایشگر حرفه ای باید انتظار این رفتار را باید از کودک داشته باشد و مراقب باشد که با چرخاندن سر کودک قسمتی از گوش و صورتش را زخمی نکند.

نکات کوتاهی موی کودک در آرایشگاه

اگر برای اولین بار می خواهید کودکتان را به آرایشگاه ببرید، بهتر است درباره نکاتی دقت کنید.

  • آرایشگاه باید از وسایل کوتاهی مناسب کودک استفاده کند.
  • وسایل مورد نیاز برای کوتاهی باید از آلودگی ها پاک و تمیز شوند. زیرا کودکان حساس اند.
  • آرایشگاه بهتر است از وسایلی برای سرگرم کردن کودک استفاده کند. و یا خود والدین می توانند اسباب بازی و یا خوراکی مورد علاقه کودکشان را تهیه کنند و در اختیارش قرار دهند.
  • یکی از نکات مثبتی که آرایشگاه می تواند داشته باشد، داشتن بخشی برای کودکان است. پیشنهاد می شود این قسمت از دیگر بخش ها جدا باشد.
  • یکی دیگر از نکات این است که بخش کوتاهی کودکان دکوراسیونی متناسب با ان ها داشته باشد. این کار کمک می کند تا ترس کودک از بین برود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *