مراقبت از پوست آقایان

مراقبت از پوست آقایان

مراقبت از پوست آقایان

پوست بخش زیادی از بدن ما را تشکیل داده و رسیدگی به آن باید در اولویت قرار بگیرد. اینکار نه تنها برای خانم ها بلکه برای آقایان هم واجب و ضروری است. اما متاسفانه بسیاری از آقایان به این مورد توجه نمی کنند. در طول روز باید روتینی را برای پوست انجام داد تا پوست را از آلودگی ها پاک کرد و از آسیب دیدن پوست جلوگیری کرد. حتی اگر پوست مستعد جوش باشد و یا جوش های فعالی بر روی آن باشند، می توان با داشتن یک روتین مناسب در طول روز و در مدت زمانی جوش ها و جای جوش را از بین برد. اما بعضی افراد باید با دکتر در مورد مشکلات پوستی که دارند مشورت کنند و محصولاتی که پزشک تجویز می کند را در روتین خود قرار دهند. یکی از خدماتی که آرایشگاه مردانه ارائه می کند، پاکسازی صورت آقایان اصفهان است. برای داشتن پوستی صاف و سالم به ما مراجعه کنید. منتظرتان هستیم.

روتین پوست در چند مرحله انجام می شود. همچنین محصولات زیادی وجود دارند که برای رفع مشکلات پوستی و شادابی بخشیدن به پوست در روتین استفاده می شود. حالا آقایان باید با توجه به مراحلی که می گوییم روتین مناسبی را انجام دهند. برای داشتن روتین عالی با ما همراه باشید تا با گام های مورد نیاز برای روتین آشنا شوید.

گام های مراقبت از پوست

برای داشتن پوستی شاداب و سالم باید از روتینی رو طول روز استفاده کرد. به همین دلیل باید گام هایی را طی کرد.

گام اول : شناسایی پوست

برای آنکه بخواهید از محصولاتی در روتین استفاده کنید باید در ابتدا نوع پوست خود را شناسایی کنید. تمامی محصولات برای انواع پوست تولید می شوند. اگر از نوع پوست اشتباه تشخیص داده شود، محصولاتی که استفاده می شوند باعث مشکلات جدیدی در پوست می شوند و یا مشکلات پوستی موجود را وخیم می کنند. اما اکثر آقایان ار نوع پوست خود اطلاعی ندارند. ممکن خیلی از آن ها به انواع پوست هم آشنایی نداشته باشند. انواع پوست به صورت زیر دسته بندی می شوند :

  • پوست چرب : بعد از شستشو، بعد از مدتی پوست چرب حالت روغنی پیدا می کند و این پوست در حالت طبیعی و بدون استفاده از کرم های مرطوب کننده چرب است. افرادی که پوست چرب دارند، مستعد جوش اند. به همین دلیل باید از محصولات مناسب پوستشان استفاده کنند.
  • پوست خشک : بعد از شستشو پوست خشک و بدون آب است. چرب هم نمی شود. پوست خشک زود تحریک می شود.
  • پوست معمولی : پوست های معمولی مشکلات جوش و آکنه ندارند و چرب هم نمی شوند. همچنین مانند پوست های خشک، حساس نیستند و زود تحریک نمی شوند.
  • پوست مختلط : افراد دارای پوست مختلط در قسمت T صورت ( پیشانی و بینی) پوست چرب و در دیگر قسمت ها، پوست خشک دارند.

حالا که نوع پوست مشخص شد باید به دنبال محصولات مناسب پوستتان باشید. در ادامه به شما می گوییم که در روتین چکار هایی باید انجام دهید.

مراقبت از پوست آقایان

مراقبت از پوست آقایان

گام دو : شستشو

از مهم ترین کار هایی که در شروع روتین باید انجام داد پاکسازی پوست با استفاده شوینده های مخصوص است. برای آنکه بخواهید پوست خود را از آلودگی هایی که در طول روز با پوست شما تماس داشته، پاک کنید باید از شوینده استفاده کنید. متاسفانه بسیاری در این مرحله از صابون استفاده م کنند که باعث خشک شدن پوست می شود. شستشوی پوست با صابون باعث می شود تا پوست چربی طبیعی خود را از دست بدهد و پوست کم آب شود. در این حالت پوست حساس می شود. اما زمان شستشوی پوست هم مهم است. پوست باید در ابتدای صبح و در آخر شب قبل از خواب شسته شود. اما بدانید که روتین شب و روز هم متفاوت است.

برای شستشوی صورت باید از آب ولرم برای آن استفاده کنید. آب نباید داغ باشد تا چربی پوست را از بین رود. همچنین آب نباید سرد باشد. بعد از شستشو صورت را با یک حوله تمیز خشک کنید. توجه کنید حوله را نباید روی پوست بکشید. صورت در طول 24 ساعت باید حداکثر دوبار شسته شود. برای شستشوی عمقی پوست می توانید از فیس براش هم استفاده کنید که کمک زیادی به تمیز شدن منافذ پوست می کند.

گام سه : لایه برداری

لایه برداری پوست یکی از راه هاییست که علاوه بر اینکه به از بین بردن سلول های مرده کمک زیادی می کند، باعث کاهش جوش و جای جوش می شود. اگر لایه برداری به درستی انجام شود، حتی بروز جوش های سر سیاه را هم کاهش می دهد. اما لایه برداری در دو نوع انجام می شود : 1- لایه برداری با لایه بردار شیمیایی    2- لایه برداری با اسکراب

لایه بردار نباید هر روز استفاده شود. زیرا استفاده بیش از اندازه از لایه بردار ها چه اسکراب و چه شیمیایی حساسیت هایی را ایجاد می کند. به همین دلیل لایه برداری پوست 2 بار در هفته مناسب است. اما باید با پزشک خود درباره تعداد دفعات استفاده از لایه بردار مشورت کنید.

گام چهار : هیدراته کردن

پوست از هر نوعی که باشد باید آبرسانی شود. پس باید از آبرسان ها و مرطوب کننده هایی استفاده شود. بعد از آنکه پوست لایه برداری می شود حتما باید پوست آبرسانی شود. استفاده از مرطوب کننده ها باعث حفاظت از پوست در برابر باکتری ها می کنند و اجازه نفوذ به منافذ را نمی دهد. برای شاداب شدن پوست از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

مقدار مرطوب کننده ای که بر می دارید باید متناسب با نوع پوست باشد و به صورت کاملا یکدست بر روی پوست خود پخش کنید. اگر مرطوب کننده به مقدار بیش از اندازه مصرف شود باعث ایجاد جوش می شود. در فصل سرد سال نسبت به فصل گرم سال باید از مرطوب کننده به مقدار بیش تری استفاده شود. افراد با پوست چرب باید کم و به اندازه از مرطوب کننده استفاده کنند.

بسته به خدماتی که آرایشگاه ها دارند می توانید از آن ها استفاده کنید. در اصفهان، بهترین آرایشگاه مردانه اصفهان خدمات پاکسازی و … را ارائه می دهد. می توانید به سایت مراجعه کنید و نوبت دریافت کنید. در این آرایشگاه از مواد با کیفیتی برای کار های پوستی، آرایشی و …. استفاده می شود.

گام پنج : کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم یکی دیگر از ملزومات در روتین مراقبت پوستی است. آقایان برای آنکه از پیری و لک دور چشم جلوگیری کنند باید از کرم دور چشم استفاده کنند. اگر دور چشم شما تیره است با استفاده از کرم دور چشم این تیرگی ها را کم کنید و از بین ببرید. حتما بعد از شستشوی پوست در صبح و شب باید از این کرم استفاده کنید. چراکه دور چشم پوست نازک و حساسی دارد.

گام شش : ضد آفتاب

از ضد آفتاب نباید فقط در برابر آفتاب و در تابستان ها استفاده کرد. استفاده از کرم ضد آفتاب در زمستان و دیگر فصل ها حتما باید استفاده شود. ضد آفتاب نه تنها پوست شما را در برابر اشعه های آفتاب محافظت می کند بلکه از ایجاد لک هم جلوگیری میکند. حتی ضد آفتاب به کاهش مشکلات پوستی مانند جوش هم کمک زیادی می کند و تاثیر گذار است. پس قبل از خروج از خانه باید از ضد آفتاب هایی با SPF 50 به بالا استفاده شود.

گام هفت : سرم پوست

برای اینکه مواد مغذی بیش تری به پوست برسانید بهتر است از سرم ها استفاده کنید. سرم باید بعد از شستشوی پوس استفاده شود و سپس از مرطوب کننده و آبرسان استفاده کرد. در زمان شروع بهتر است از سرم هایی با درصد پایین استفاده کرد. سرم ها برای موارد مختلفی از جمله روشن و شاداب کردن پوست، از بین بردن جوش ها، از بین بردن جای جوش، کاهش التهاب جوش و …. استفاده می شود. حداکثر 3 قطره باید از شرم استفاده شود.

گام هشت : ماسک

آقایان در روتین پوستی خود می توانند از ماسک هایی با خاصیت های مختلفی استفاده کنند. این ماسک ها به عنوان یک مکمل مورد استفاده اند و بر اساس مشکلاتی که پوست دارد باید استفاده شوند. یکی از ماسک های معروف و پر طرفدار، ماسک خاک رس است. این ماسک منافذ پوست را به صورت عمقی تمیز می کند و می تواند به کاهش جوش کمک کند.

پس کافی است برای داشتن یک روتین مناسب موارد گفته شده را انجام دهید. دقت کنید که روتین را به صورت کاملا دقیق رعایت کنید تا از نتیجه آن حیرت زده شوید.

مراقبت از پوست آقایان

مراقبت از پوست آقایان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *