عوارض شستن بیش از حد پوست صورت

عوارض شستن بیش از حد پوست صورت

عوارض شستن بیش از حد پوست صورت

شستن صورت در فواصل منظم برای از بین بردن آلودگی و چربی اضافی خوب است ، اما انجام بیش از حد آن نیز می تواند روی پوست تأثیر منفی بگذارد.شستن صورت دو بار در روز ، صبح و شب مطلوب است.شستن صورت در صبح به حذف سلولهای مرده پوست کمک می کند و جلوه تازه ای به شما می بخشد ، در حالی که شستن پوست به هنگام شب پوست را از آلودگی های جمع شده پاک می کند. این مقاله توسط بهترین آموزشگاه آرایشگری در اصفهان ارائه شده است که ارائه کننده انواع  کلاس آموزش پاکسازی پوست در اصفهان با بهترین خدمات می باشد.

چرا نباید بیش از حد صورت خود را بشویید

با شستن و تمیز کردن مکرر صورت ، پوست خود را در معرض بثورات و سایر مشکلات پوستی قرار میدهید.خشکی یکی دیگر از نگرانی های اساسی است که به دلیل شست و شوی بیش از حد – هنگامی که صورت خود را از روغن های طبیعی آن پاک می کنید – ایجاد می شود.جدا از پوست خشک و بی روح ، این می تواند باعث ایجاد آکنه و جوش نیز شود.

خوشبختانه شما مجبور نیستید به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا بفهمید صورت خود را بیش از حد می شویید یا خیر.در اینجا برخی از علائم  آورده شده است که به شما کمک می کند بفهمید آیا صورت خود را بیش از حد شسته اید یا خیر!؟

احساس سفتی و خشکی پوست:این احساس خشکی و سفتی هنگامی اتفاق می افتد که شست و شوی صورت ، آنقدر پوست شما را پاک می کند که عملاً چیزی برای مرطوب نگه داشتن پوست شما وجود ندارد.علاوه بر این ، برخی از محصولات تمیزکننده صورت حاوی موادی هستند که به خشکی پوست کمک می کنند.اگر از محصولی استفاده می کنید که پوستتان را خشک می کند ، پاک کننده های حاوی مرطوب کننده صورت را انتخاب کنید.

چرا نباید بیش از حد صورت خود را بشویید

ایجاد آکنه در بزرگسالان:شستن مکرر صورت و بیش از حد معمول ، باعث ایجاد آکنه در بزرگسالان می شود.برای جلوگیری از این اتفاق باید صورت خود را با یک محصول شستشوی حاوی مرطوب کننده ، مرطوب نگه دارید تا از بروز این جوش ها جلوگیری کنید.

قرمزی پوست:شستن صورت بیش از دو یا سه بار در روز و با استفاده از مواد پاک کننده قوی باعث تحریک و قرمزی نواحی مختلف پوست صورت شما می شود.

بثورات پوستی:این نشانه دیگری است که پوست به شما می گوید تحریک شده است.این معمولاً به این معنی است که سد محافظتی پوست شما به خطر افتاده و در نتیجه ، پوست شما واکنش نشان می دهد.در صورت بروز این مشکل ، هر محصولی که استفاده می کنید از طریق سد آسیب دیده پوست وارد می شود و در نتیجه ، پوست بثورات یا واکنش آلرژیک ایجاد می کند.این انواع نگرانی های پوستی مانند آکنه ، اگزما و آسیب پذیر بودن در برابر اشعه خورشید را به همراه دارد.

واقعاً چند بار باید صورت خود را بشویید؟

شستن روزانه صورت مهم است.حداقل صورت خود را یک بار در روز به مدت 60 ثانیه با محصول تمیزکننده بشویید تا محصول وقت داشته باشد تا لایه بالایی پوست شما را تمیز کرده و به منافذ پوستی برسد.اگر فقط روزی یک بار صورت خود را می شویید ، هر یک از این دو (شستن در صبح یا عصر) خوب است.

شستن صورت دو بار در روز بسیار خوب است ، اما اگر پوست شما از دو بار شستن صورت خشک می شود ، این نشانه آن است که بیش از حد است.در عوض یک روغن صورت تصفیه شده را جایگزین شستشوی دوم کنید و برای پاک سازی از روغن استفاده کنید.

چگونه می توانم از شستن مکرر پوست صورت جلوگیری کنم؟

عوارض شستن مکرر پوست صورت

به جای آن از روغن استفاده کنید:در مرحله اول ممکن است بخواهید تعداد شستشوهایی را که با شوینده صورت انجام می دهید ، کاهش دهید.صورت خود را یک بار در روز با شوینده صورت بشویید و سپس از روغن برای پاک کردن ناخالصی ها به جای شستشوی دوباره صورت استفاده کنید.

صورت خود را فقط با آب بشویید:اشتباه نگیرید!ضروری است که آرایش ، آلودگی قابل توجه و عرق را از روی پوست پاک کنید ، اما جدا از این ، گاهی اوقات ممکن است صورت شما با شستن فقط با آب تمیز شود.با این اوصاف ، من پیشنهاد نمی کنم محصولات شوینده را به طور کامل قطع کنید ، اما کاهش استفاده از آنها موردنیاز است.

کدام صابون برای شستشوی صورت مناسب است؟

صابون عمومی بدن و صابون دستی روزمره می تواند پوست صورت شما را ویران کند ، اما صابون مخصوص پوست صورت خیلی بهتر است.تا زمانی که از صابون مناسب پوست خود استفاده می کنید ، صورت شما را خشک نمی کند و به مشکلات پوستی شما می پردازد.

چگونه صورت خود را بشویید

  • ابتدا دستان خود را بشویید.شستن دست ها قبل از لمس صورت مانع از انتقال باکتری ها از دست به صورت شما می شود.
  • صورت خود را با آب گرم ، مرطوب کنید.
  • محصول شوینده را به دستان خود و سپس آن را روی صورت خود بمالید و آن را روی پوست ماساژ دهید.
  • حدود 60 ثانیه پوست را ماساژ دهید ، این به محصول زمان کافی می دهد تا به درستی روی صورت شما کار کند.
  • وقتی ماساژ را تمام کردید ، محصول را با آب گرم بشویید.
  • صورت خود را خشک کنید و پوست را به خوبی مرطوب کنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *