رنگ مو را چگونه درست کنیم

رنگ مو را چگونه درست کنیم

خانم ها دوست دارند بعد از مدتی تغییری در چهره خود ایجاد کنند. یکی از کر هایی که می توان به این منظور انجام داد، رنگ کردن مو است. رنگ کردن مو نه تنها در چهره فرد تغییر ایجاد می کند بلکه به روحیه هم کمک می کند. اما هزینه ای که برای رنگ کردن در آرایشگاه ها باید پرداخت شود بالا است. به همین دلیل بهترین راه، رنگ کردن مو در خانه است. حتما این کار برای اولین بار کمی سخت به نظر می رسد اما به شما قول می دهم که آسان است.
برای آنکه بخواهید مو هایتان را رنگ کنید باید به چند نکته دقت کنید. پس با ما همراه باشید. این نکات به شما کمک می کند تا رنگ مویی جذاب برای خود درست کنید.

بهترین ارایشگاه مردانه اصفهان اماده انجام رنگ مو برای اقایان در شهر اصفهان میباشد.برای مشاوره کلیک کنید.

نکات قبل و بعد از رنگ کردن مو:

برای آنکه یک رنگ موی با کیفیت داشته باشید باید به نکاتی توجه کنید.
1- کوتاهی مو : قبل از رنگ کردن مو، باید بررسی کنید که آیا مو دچار موخوره شده یا نه. اگر موخوره دارید باید با قیچی نوک مو ها را کوتاه کنید. اگر بخشی از مو آسیب دیده و یا خشک شده باید آن را کوتاه کنید. در این نوع مو ها رنگ به خوبی نفوذ نمی کند و مو رنگ نمی گیرد.

2- رنگ مو ها را بشناسید : رنگ ها به صورت طبیعی، بلوند و … دسته بندی می شوند و هر کدام ممکن است بر روی برخی از مو ها قرمزی داشته باشند. همچنین رنگ مو ها در 10 درجه وجود دارند. هرچه رنگ مو به درجه 10 نزدیک شود، رنگ مو روشن تر می شود.

3- موهای سفید : قسمتی از مو که سفید است مانند قسمت های دیگر مو که رنگ دارند، نمی تواند رنگ را برای مدت زمان زیادی نگه دارد. به این منظور بهتر است مقداری از اکسیدان را روی آن قسمت سفید بگذارید. بعد از حدود 5 دقیقه آن قسمت را با ان بشویید. سپس مو ها را کاملا خشک کنید. در مرحله بعد باید رنگی که یک درجه از رنگ موی شما تیره تر است را روی آن بگذارید. بعد از 45 دقیقه مو را آبکشی کنید.

4- شناخت جنس مو : اگر موی شما زبر و خشک است، باید با کمی روغن گیاهی چرب شود. اما نباید از روغن به مقدار زیادی استفاده کنید. نه تنها موی خشک بلکه موی چرب هم رنگ را به خوبی جذب نمی کند و اصطلاحا مو رنگ نمی گیرد.

5- شستشو مو : زمان مناسب برای شستشو مو قبل از رنگ، 1 یا 2 روز قبل از آن است. باید مو را خوب بشورید تا مو رنگ بگیرد. بعد از شستشو مو اصلا مو را رنگ نکنید. با این کار به پوست سر و مو آسیب وارد می کنید.

ارایشگر داماد اصفهان با بهترین قیمت و مدل های جدید


رنگ مناسب هر پوست

برای آنکه یک رنگ موی جذاب داشته باشید، باید بدانید که چه رنگ مویی برای چه رنگ پوستی مناسب است.
1- کسانی که رنگ پوستشان تناژ سبزه و تیره دارد، بهتر است از رنگ مو هایی که تناژ شرابی، فندقی، آجری و مسی دارند، استفاده کنند.
2- مناسب ترین رنگ برای پوست هایی با تناژ روشن، رنگ های خاکستری، بلوند دودی و یا قهوه ای مات می باشد.
3- رنگ موی مناسب برای پوست های گندمی، رنگ هایی با تناژ شیری، عسلی، نخودی، مسی و قهوه ای می باشد.
وسایل لازم برای رنگ مو در خانه چیست
برای آنکه بخواهید مو خود را در خانه رنگ کنید باید از وسایلی استفاده کنید.
1- رنگ مورد نظر
2- اکسیدان
3- دستکش لاتکس
4- قلمو مخصوص ترکیب رنگ
5- گیره برای جمع کردن مو
6- کلاه رنگ برای آخر کار
7- قلم مناسب برای رنگ کردن مو

اجرای رنگ مو اقایان در اصفهان 

مراحل رنگ کردن مو

1- قبل از آنکه بخواهید مو هایتان ر رنگ کنید، حتما از 2 روز قبل به حمام بروید. این کار باعث می شود تا مو به اندازه مناسب و کافی روغن تولید کند و بهتر رنگ بگیرد.
2- مو هایتان را قبل از رنگ کردن شانه کنید و برای یکدست کردن مو، موهای اضافه را بگیرید.
3- خیلی از خانم ها نگران آن اند که اگر بخواهند مو هایشان را رنگ کند ممکن است در ناحیه گوش و یا پیشانی، پوست رنگ بگیرد. برای آنکه پوست در قسمت هایی مانند پیشانی، پشت گوش و یا پشت گردن رنگ نگیرد از کرم استفاده کنید.
4- آیا می خواهید رنگ پایه مو را تغییر دهید؟ برای این کار باید با توجه به نکاتی که بر روی بسته دکلره و اکسیدان نوشته شده این دو را با هم مخلوط کنید. اما اگر نمی دانید که به دکلره حساسیت دارید یا نه بهتر است بر روی قسمت کوچکی از مو آن را امتحان کنید.
5- اگر حساسیت ندارید، ترکیب دکلره و اکسیدان را بر روی قسمتی از مو که قصد رنگ کردن آن را دارید، بگذارید و کلاه رنگ را بر روی آن با توجه به زمانی که بر روی جعبه دکلره نوشته شده ( حدوداً نیم ساعت) قرار دهید. سپس مو را بشویید و خشک کنید. دقت کنید که اگر نمی خواهید رنگ پایه مو تغییر کند، این مراحل مربوط به دکلره را انجام ندهید.
6- سپس از رنگ مویی که خریداری کردید با توجه به اندازه ای که روی جعبه نوشته شده مقداری را با مقداری اکسیدان مخلوط کنید ( می توانید از مغازه داری که رنگ و اکسیدان را تهیه کردید هم راهنمایی بگیرید). ترکیب کردن بسیار مهم است. پس توجه لازم را داشته باشید.
7- مو های خود را با دم شانه دم باریک تقسیم کنید و با گیره جمع کنید تا رنگ کردن با سرعت و راحت انجام شود.
8- حالا رنگ مو را بر روی قسمت هایی که می خواهید با قلموی مناسب به خوبی پخش کنید. بعد از آنکه مو را به اندازه کافی رنگ کردید باید کلاه رنگ را روی سرتان قرار دهید. 45 تا 1 ساعت باید زمان دهید تا رنگ مو جذب مو شود.
9- بعد از 45 دقیقه تا 1 ساعت مو های خود را با آب، آبکشی کنید و سعی کنید تا از شامپو استفاده نکنید و از ماسک موی داخل حمام مناسب با نوع مو های خود، استفاده کنید.
10- در آخر هم مو را خشک کنید و از روغن موی خود استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *